Na prvního máje s Dračicí do ráje

13. srpna 2014 v 9:22 | dofo |  TOULKY PO ČESKO-SLOVENSKU
Přibližně podobnou trasu jsem už šel před nějakým pátkem./picasa fotogalerie 2012/ A tehdy jsem si říkal, že by bylo fajn sdílet tu pěknou krajinu a zážitek z putování a spaní venku pod širákem ještě s někým. Nejlépe opačného pohlaví. Uplynuly asi dva roky a s Janou vystupujeme po ránu na nádraží v České Lípě.

Po trochu zdlouhavějším pochodu skrz město, které využijeme k nakoupení nějakých potravin a plešky piva na večer se konečně chytáme značené cesty. ta nás přivádí ke vstupu do Pekla. Je to romantické údolí podél Robečského potoka.

Počasí nám přeje i když bouřkové mraky se honí po modré obloze. Předpověď nám taky hrozí přívalovými dešti a buřinami, jenže co by to bylo za první "testovací" Smějící se vandr, kdyby jsme neměli možnost vyzkoušet nejen idealní podmínky. První bouřka nás lehce oťukala kousek před Holanama. To už jsme měli Peklo za zády a směřovali ke Kokořínsku.

Využíváme moje dvě ponča a zdá se , že bouřka se nás v těch úborech docela zalekla, protože se stáčí pryč od našeho směru. V Holanech v hospodě si dáváme bezvadný boršč a pivko. A po pár km po silnici vstupujeme do údolí Dolského potoka. Tím jsem já osobně ještě nešel a tak je tato trasa nová pro nás oba. A taky jsme oba stejně nadšeni!

Začíná trochu víc pršet a tak využijeme střechy u horolezecké boudy a kempu . Klábosím s místním lezcem , vaříme kafe a dáváme si pauzu. Déšť ustává a tak vyrážíme dál. Neodpustím si vyšplhat se na Chudý hrádek a protože při sestupu má Janík pocit, že tam kdesi na vršku ztratila čepici, dávám si kopeček ještě jednou.

Závěr Dolského údolí nás provede kolem krásné studánky s Modlitbou k vodě a my se ocitáme v Dřevčicích. Příjenmná venkovská hospoda nám nabídne dobré pivo, a pak už jen jdeme a jdeme a zároveň hledám vhodné místo na spaní. To najdu kousek před skalním útvarem Čap .

U skály , několik desítek metrů od cesty , na jehličí se nachází ohniště a krásné místo na postavení Tarpu. Večerní oheň , popíjení pivka a malé lahvičky červeného merlotu, opékání klobásky - no prostě balzám na duši. Jen Janík má trochu chmury. Představa spaní v lese, byť se mnou u boku, ji nějak nenaplňuje klidem. Taky zjišťuje, že to množství oblečení, které si na sebe navlékla v kombinaci se spacákem co měla ode mě je opravdu trochu moc . A tak po odstrojovací procedůře nakonec taky usíná. To já už ale dávno prožívám "noční snové kino" Tak nám skončil první den na vandru.

Ranní vstávání probíhá v pohodě. Ani přes hrozivé prognozy se v noci přes nás nepřehnala žádná buřina. Za vycházející slunce přicházíme k Čapovi. A pak pokračujeme od Pavliček dalším krásným údolím - údolím Květnice, , vystupujeme na zříceninu Pustého hrádku u Zakšínu a stoupáme na vrchol Nedvězí .

U kapličky pod vrcholem vařím nudle k obědu, Janík zatím shání vodu do flašek. A pak už nás čeká jen pár kilometrů přes Střezivojice , Dobřenským dolem a Údolím Bílých skal až na Blatečka.
Tam nás už očakávají.

Krásné dva dni jsou za náma. dračici se putování s Kačírkem snad líbilo a Kačírek byl taky spokojený neb nacvakal spoustu fajn fotek. A teď už se jen budeme těšit na náš první cyklovandr . Je plánovaný na léto.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.