CYKLOVANDR U SOUSEDŮ 2009 ČÁST 2.

13. října 2009 v 11:05 | kačírek Dofo |  CYKLOTURISTIKA
Následující den šlapu a přes Winklern /966 m/ a sedlo Iselsberg / 1204 m / abych opět spadnul po prudkém a dlouhém sjezdu do Nusdorfu . U města Lienz / 673 m / se napojuji na cyklostezku
Drauradweg a proti toku řeky Drau dojíždím už do italského města Toblach / 1243 m /. Poté co v místním kvalitně fungujícím informačním centru zjistím předpověď počasí ,pokračuji po silnici č. 51 na Cortinu d. Amppezo. Opět stoupání /1480 m / a pak už jen sjezd po šotolině / cyklostezka/ do vlastního města. Celá tato část je už od Toblachu krajinově velkolepá . No prostě Dolomity v celé své podzimní kráse.
ITÁLIE

Do kempu Olympia se musím asi dva kilometry vrátit,
leží totiž při silnici č.51 před městem . Ještě štěstí , že je už po sezoně a lidí málo , protože se mi tady vůbec nelíbí. Nakonec nacházím vzácně travnaté místečko na stan u řeky. Konečně do mě padá večeře a dva vychlazené plechovkové kousky . Musím se dobře vyspat. Zítra mě čeká změna programu.
Budíček kolem šesté. Zhltnout z večera namočené vločky a horký čaj z termosky. Pak se jen na mapě ujistit o směru a můžu vyrazit. Celý nástup pod stěnu se dá napsat asi takto. Z kempu /1290 m / po stezce č. 409 a 410 /silnička /na Pié Tofana/ 1577 m /.
Pak pod lanovkou po č. 407 a 405 dost prudce stoupám na rif. Pomedes / 2000 m ? / Nástup na feratu Punta Anna . Krásné stoupání které pokud se snažíte jít "čistě" má několik docela těžších míst. Vrcholek 2731 m . pak jsem měl v úmyslu navázat na via ferrata F. Olivieri vedoucí na vrchol Tofana di Mezzo /3243 m /. Jenže po konzultaci s místním znalcem , který tuto část už nedoporučoval vzhledem ke sněhové nadílce od třech tisíc metrů a velké oblačnosti,
jsem nakonec opět sestoupil po lehké sentiero
G. Olivieri opět k chatě Pomedes. A od ní po č. 403 , 406 a 410 do kempu.
Přestože se mi zcela nepovedlo uskutečnit můj záměr i tak to byl krásný den.

ITÁLIE

A je ráno 6.30. Bleskem balím a už v 7.15 vyjíždím . Na zahřátí mám před sebou sedlo Tre Croci / 1809 m / .Abych neměl kolo moc lehké, kupuji na raním trhu v Cortíně , hroznové víno, banány, hrušku a nějaký koláč. Cesta stoupá kolem nádherného masívu Mt. Cristallo. Dolomitská silnice se vlní nahoru a dolu . Počasí mně přeje a když už si myslím , že nemůžu, pak stačí zastavit u některé z malých kavárniček / např.ves.Rigoleto / a dát si pořádnej hrnek kafča. Přes Auronzo podel řeky Piava /nádherný kaňon před S. Stéfano/ do Sappadi a Comeglians jsem dojel do Tolmezza. Mým dalším cílem je Jaderské moře a tak postup na jih je jasný. Přes Údine po silnici č.352 až na Gradu. Po cestě je několik pěkných míst která stála za navštívení. Např. město Palmanova nebo Aquiléia /antické památky/.

Konečně jsem u moře a tak se má cesta
láme v půli. Noc pod širákem kousek nad Monfalcone je v poklidu strávená. Jen mně dělá vrásky opravdu silný vítr . Ten naštěstí k ránu skončí a já vyrážím na jednu z nejhezčích etap celé cesty. Cílem mi je město Bovec ve Slovinsku. Na cestě k němu se musím držet silnice č.54, která vede podél řeky Soči. Jenže nebyl bych to já , abych si nevymyslel "zkratku". Ta mě zavede až na vrchol poutního místa na Sv. Gore /novobarokní basilika/. V závěru tohoto asi 6 km dlouhého výjezdu jsem svého 35 kg těžkého mazlíka potupným způsobem tlačil. Pravda je taková , že ještě pár metrů navíc a už bych asi nemohl ani tlačit. A okolo mě projížděly autáky s věřícími , jenž právě spěchali na nedělní bohoslužbu. Aspoň jsem si mohl podrobně prohlídnout kříže na
cestě vzhůru.
ITÁLIE

Po nezbytné čokoládové svačině jsem si řekl, že dolu stejnou cestou se vracet nebudu a tak vyrážím na další "zkratku". Tentokrát sice jedu dolu , ale po štěrku a šotolině velikosti pěsti. Kolo to vydrželo a tak mám najednou před sebou nádherný pohled na neskutečně tyrkysově zelenou /modrou/ řeku Soču.
Jedna zastávka mě ještě čeká. A to ve městě Kobarid. Tady se za první sv. války otočila fronta a boje zde probíhající po dvě zimy byly velmi kruté. O tom všem velice působivě vypráví Kobarišské muzeum / www.kobariski-muzej.si /
MUZEUM I.SV.VÁLKY
SLOVINSKO

Více foto v galerii

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.