THAJSKO 2005- JEDEN MĚSÍC PO TSUNAMI lll.

19. června 2009 v 13:55 | kačírek Dofo |  SVĚT S BAŤOHEM NA ZÁDECH
21.1. Ráno probuzeni pod moskytiérou a po sprše se cítíme jako znovuzrozeni. Spalo se dobře, akorát mě pořád zlobí ten frňák. Moskytiéra - zavěšený kruh nad madrací/příjemně tvrdá/ a na něm síťovina, která se zahrne po celém obvodě madrace.

Kolem sedmé ráno je docela pod mrakem. Bungalovy nemají okolí moc uklizené, ale je klídek, všichni ještě spěj.K snídani si dáváme ovocný salát s jogurtem, kávičku a m"usli. Rozhodnutí padlo na výlet po několika ostrovech spojený se šnorchlováním. V ceně je doprava tam i zpět k lodi celodenní jídlo, pitná voda a ovoce. Jedeme na něco takového poprvé a tak netušíme co to bude obnášet. V 8.45 nás vyzvedá teréní tojota a přepravujeme se do přístaviště Bang Bao. Tady už je pěkně rušno, spousty lodí jak výletních tak rybářských, domky postavené nad vodou na dřevěných pilotech. Atmosféra skvělá. Naše loď se jmenuje stejně jako cestovka co to organizuje . Posádka je složena ze čtyř lodníků/kluci tak 16-18 let, lodního stewarda alias tatamáma / transvestit/ a kapitána neustále zalezlého za kormidelním kolem.Loď má dvě paluby, můžeme být jak pod střechou, tak se opejkat na sluníčku.Sedím ze začátku na přídi je to pro mě suchozemskou krysu fantastický pocit, když loď rozráží přídí vodu a před námi jenom nekonečné modro . Houpání , skvěle čisté a smaragdově modré moře, mlžné obzory v dáli, vzduch nasycený solí a vítr co mě ovívá hlavu. A k tomu děsně ochotnej tatamáma roznáší mísu s nakrájeným ananasem a melounem a mi si bereme co hrdlo ráčí. Po 45 min. doplouváme k prvnímu ostrůvku. Kotvíme tak, že jeden z kluků sedících na přídi navedl kapitána co nejblíže vhodnému místu s brýlemi na očích skáče přes palubu, v ruce má slabé lano a to uvazuje asi dva metry pod vodu na skalisko. Zároveň na zádi spustili kotvu.

V ceně jsou i brýle a šnorchl, ploutve se už musí platit. Hodinu šnorchlujeme. Pak odjezd k podstatně menšímu ostrůvku- spíše skalisku 3-4 m nad hladinou vody o průměru asi sto metrů.Tady už je rybiček podstatně víc a taky různé druhy korálů a sasanek. Ostrůvek se dá obeplavat.Na skaliskách ostré úlomky mušlí, houfy rybiček, neonové barvy, největší asi tak do půl metru délky.

Teplý oběd jsem nečekal a tak to je bezvadný překvapení. Rýže a pak kdo chce , výběr z rybího nebo vegetarián. Menu. V rybím jsou krevety a nasekaný chobotnice. Spousta zeleniny. Kávička klasicky samoobslužně : do hrníčku nasypat instantní kafe, sušené mléko a cukr, pak z varné konvice zalít vodou. Dojídáme z mísy poslední ananas a meloun. U třetího ostrůvku se to nějak kapitánovi nezamlouvá a tak po zkušebním zakotvení jedeme pryč. A to už nám tátamáma zase servíruje.Tentokrát speciální rybí polévku-rýžovou s krevetami. Každému individuálně dochutí jeho porci a donese na palubu .

Je nás na lodi docela málo a tak tady vládne neskutečná pohoda.Slunce pere, že se nedá stát bosou nohou na palubě. Po připlutí zpět se s náma tátamáma rozloučil/a/. Přehodil/a/ si kabelku přes rameno a odkráčel/a/ domů. Prohlížíme si ještě přístaviště ale asi po 45 min. nás nahání řidič naší tojoty že nás musí ještě odvézt zpátky do bungalovů. Bungalovy jsou napůl zděné napůl dřevěné kůči na kuřích nohách. Stěny jsou vyplněny bambusovými rohožemi. Večer po příjezdu vyrážíme na véču která v resortu dá pořídit buď na grilu nebo z restaurace.

Dáváme opět gril. Tentokrát Milouš steak z baracudy/150 Bt/ + pět ks mušlí/60/ To jsou spíš jednohubky pro zajímavost. Já mám scuad - kalamary a kukuřici vcelku /80+20/ Samozřejmě na talíři je ještě kupka zeleniny a opět v miskách dvě omáčky. Fotím kuchtíky kolem grilu.

Máme místo u stolku blíž k moři, takže nás neruší muzika,jen moře při odlivu. Parádní pohoda. Pak jdeme prozkoumat jednu stranu od naší pláže na jih . Po cestě se chvíli zastavíme na internet , tady je dražší - 2 Bt za min. Dětičky nepíšou. Úzká cestička která při přílivu musí vést kousek od moře / teď je díky odlivu asi 10 m /nás dovedla do Tree Tee Bungalov. To je tam , kam jsme měli původně namířeno na ubytování. Nevím sice případnou cenu a kvalitu , ale hospoda je až přehnaně stylově řešená - samý bambus ratan spousta sezení na polštářkách.Je dost plno , převážně farangové , do toho DJ pouští muziku, takže docela rušno. Dáváme akorát dvakrát šejk. Jsou krásně ozdobený strouhaným kokosem a orchidejemi.Chyba , není v nich avízovaný rum. Tak to jdu zkusit reklamovat a ono se to povedlo i s mojí angličtinou. Kuchtík za chvíli přibíhá s doplněnýma skleničkami.

Pozorujeme lidi kolem nás a je zase škoda že tu anglinu nezvládám lépe. Asi po hodině se zvedneme a naše cesta teď směřuje zpět přes naší pláž na opačnou stranu . Tady objevujeme jen mírně osvícený plážový bar , v písku zapíchnuté pochodně Jen pár lidí. Dáváme si do nosu, džin s tonikem a koukáme do tmy na zpěněné vlny.

Opět zahrála náhoda k našemu prospěchu. Už jsme chtěli odejít,ale díky pohodě kolem, dáváme ještě jednu rundu a tak máme kliku že zažijeme skvělý ohňový představení . Kluci thajský v bermudách zvláštním způsobem točili a žonglovali s tyčemi různé délky které měly na koncích zapálené bambule nasycené olejem.Do toho hrála muzika od Safri Duo . Ve tmě to vytvářelo ohnivé obrazce.Přidal se k nim i jeden bílej a docela válel. CELEJ DEN BYL FAKT VYVEDENEJ!!!
21.1.
Přestože ještě večer nevíme úplně jistě zda zůstat ještě den nebo ne , tak ráno rozhodlo. Vstáváme. V pohodě zabalíme a sotva dojdeme na silnici /po odevzdání klíčů/ přijíždí zontág a stíháme přívoz v 10.00. Aspoň jsme si za ranního světla ještě prohlédli nejbližší okolí od Siam beach po přístavní molo pro odjezd na pevninu. Fakt je ten , že z toho co jsme viděli, jsme usoudili , že tam u nás to bylo docela dobře vybraný. Hodinová cesta zpátky na pevninu uběhla rychle. Na molu na nás už čekali jak smečka psů řidiči zontágů a za přehnanou sezonní cenu nás odvezl na autobusák - v centru Tratu. Směr na Chantanaburi. Musíme nejdříve tam a až pak jiným busem na Rayong. Radši se několikrát ujišťuji z různých zdrojů , že stojíme na správném místě pro naši cestu. Dáváme si velice dobrý kafe v malinkým staničním bistru. Na poslední chvíli ještě dokupujeme prodloužení jízdenky až do Klaengu. V domnění, že díky tomu na tom vyšetříme jak čas, tak i peníze. Z toho městečka ,podle mapy, by jsme se měli vedlejší silničkou dostat na konec Timem doporučované Suan Sun beach.

, která se táhne v délce asi 5km s borovicovým lesem v zádech až k městečku Ban Phe. To je zároveň přístav pro loď na Ko Samet. Na ten ale nehodláme zavítat. Všechno bylo ale trochu jinak. Nejenom že jsem neušetřil bháty , ale abychom se z Klaengu vůbec dostali pryč museli jsme vzít pro nás v tu chvíli jedinou možnou variantu dopravy a to taxíka. Za 400 Bt až do Ban Phe. Šílený!!! Auto jelo pěkně, klimatizace perfektně fungovala a tak těch asi 60 km jsme profičeli za chvíli. Ban Phe je menší rybářské městečko , několik přístavních mol , hlavní ulice s krámkama prodávajícíma převážně neskutečné množství sušených mořských živočichů, mušlí a tretek pro turisty, kteří se tady pouze zastavují před cestou na Ko Samet.V bočních uličkách docela často svítí červené lampionky nebo v modernějším pojetí červené zářivky bordýlků. Holky volající : "Hallo mister, I love you!" Jinak tady chcípl pes. Hotýlek seženeme slušný na rohu jedné boční ulice a hlavní třídy . Bohužel není uvedený v průvodci a jméno jsem si nepoznamenal. V sousedství je i hotel Diamond Inn ale ten nebereme. Cenu máme 250 Bt -koupelna, dobrá postel ,ventilátor,televize okno do dvora a klid. Odpoledne ještě vyrazíme prozkoumat Suan Sun beach. Sontágem za 3 bhaty se dostaneme asi 1 km od města. Pláž se táhne opravdu v neskutečné délce, ale je zase odliv, dají se sbírat mušličky, hvězdice, všude lezou malý krabi asi 1 cm dlouzí. Moře je pěkné. Skoro po celé délce je nasázeno spousta jídelniček se vším možným thaj. jídlem z převážně mořských surovin. Pěšky se dostáváme až na takový výběžek, kde zrovna parta lodních tesařů staví z teakového dřeva docela velkou loď.

Při cestě zpět žádný sontág jako na potvoru nejede, ale naštěstí stopnu němce jedoucího ve své pick- upové tojotě se svou thaj. manželkou a dcerou do Ban Phe a nákup. Tak to máme zadarmo na korbě. Ještě povečeříme skvělou nudlovou polévku s vepřovým a podruhé nepovedené thaj. nudle /byly strašně sladký nedovařený a mastný. A do hajan !

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.